Dag Bangkok. Hallo Azië

20 januari 2017 - Tambon Koh Chang Tai, Thailand

Het is 16 januari 10.00 uur s morgens. Ik zit op een boot richting allerlei snorkelplekken.
Het lijkt wel een gezins uitje. Op de boot allemaal kinderen met hun ouders. Het is gezellig. Lekker warm ,zonnetje, zee. En wat voor zee. Prachtig mooi helder water met een diep turquoise kleur. Na 1,5 uur varen komen we op de plek van bestemming. Ik was helemaal verbaasd en dacht, waar ben ik nu in beland. Er lagen nog 2 van die grote boten vol met toeristen om daar allemaal te gaan snorkelen Dat wordt dus niets, ging er door me heen, geen vis vindt het leuk om door zoveel mensen te worden bekeken Het tegendeel bleek waar te zijn het barste van de vis en ook nog heel veel verschillende soorten vis. Dit overtrof mijn stoutste verwachtingen ik was opeens helemaal gelukkig. Zoveel vissen, soorten vissen, mooie koralen, goed zicht onderwater,heel warm water en geen last van de medesnorkelaars. Dit kon ik in ieder geval in mijn zak steken als een mooie en vooroordeel onderuit halende ervaring. Na 3 kwartier werden we uit het water gefloten om te komen eten en pauze te houden. Na een heel lekker Thais buffet en nog wat gespeeld te hebben om de boot gingen we naar een ander eiland om daar weer een duik te nemen in het warme nat om vissies te kijken met hetzelfde resultaat als de eerste duik. Ondanks het feit dat het echt super toeristisch was en ik daar veel moeite mee heb vond ik het wel een heerlijke dag. Leuke ontmoetingen gehad mooie dingen gezien en nieuwe ervaringen op gedaan
De dag was echter nog niet ten einde. Ik had voor de avond afgesproken met 2 meiden die ik had ontmoet in Bangkok. Zij woonde op het eiland waar ik naar toe was gegaan. Koh Chang een eiland in het zuid oosten van Thailand. Leuk, maar het was te ver om naar de plek waar zíj woonde toe te lopen. Dus ik een scooter gehuurd.Een super scooter. Het huren van een scooter is echt spot goedkoop Een hele dag huren van een scooter kost 4,5 euro. 150 bat. Het was ff wennen in het begin,ben bijna keer uit de bocht gevlogen, maar het wende best snel. Tegen de tijd dat ik bij die meiden was had ik het scooter rijder al aardig onder de knie
We hadden afgesproken in een soort zelf gemaakt houten barretje. Het bleek een Zwitserse Duitse enclave te zijn. Niks mis mee overigens. Het was er heel gezellig
Nadat ik Kim(een van de meiden) had voorzien van homeopathische medicijnen voor haar hond ben ik naar huis gescooterd
Na een goede nachtrust heb ik de scooter optimaal kunnen uitproberen. Ik ben op de scooter het hele eiland rond gecrossed. Heerlijk. Ik het begin durfde ik niet zo hard maar na een half uur ging het soms al tegen de 80 km per uur. Ik voelde me net een kwajongen. Denk nou niet dat ik alleen maar op de scooter het gezeten. Ik vond ook nog tijd om watervallen te bekijken, mooi yoga centrum en een rubber boom boomgaard. Tegen 18.00 was ik thuis. Wat gegeten en toen op sollicitatie gesprek geweest bij de eigenaar van een duikschool
Het leek me zo leuk om een tijdje op een boot te helpen waarbij je duikers naar de veschillende duik plekken brengt. Dit gaat hem niet worden omdat ik alleen maar een toeristen visum heb en geen werkvisum. Pech. Nou ja dan maar verder reizen. Ook geen straf
De volgende dag vertrek ik naar Khorat. Een plaats 400 km naar het noorden in Thailand

1. Wouter:
    1 februari 2017
    Wha... geweldig verhaal met al die vissen..
    ..en te gek dat je bijna de bocht uit vloog..
    Keep up the good work... :-)