Chiang Mai deel jungle

7 februari 2017 - Tambon Wiang, Thailand

Maandag ochtend om 08.30 30-01-2017. Ik wordt zo opgepikt voor een driedaagse jungle trekking. Daar heb ik zo'n zin in. Na best veel tijd in de stad door te hebben gebracht wil ik ff helemaal op genomen worden door de natuur. En ik heb er ook zin in om ff een tijdje op te trekken met andere mensen. Maar dit loopt allemaal iets anders dan ik had verwacht. Ik ben de enige die een driedaagse trekking gaat doen. Wat een teleurstelling was dat. Nu zou ik samen met alleen een gids rondtrekken. K.... Na dit verwerkt te hebben heb ik me er toch maar aan over gegeven en gedacht, het zal wel niet voor niets zijn. Maar eens zien wat het me brengt
Nou het bracht me heel veel. Ik was samen met een aller aardigste locale jonge van 26 jaar. Al gauw hadden we het heel gezellig. Dat was heel leuk. Peck(zijn naam) kende het gebied beter dan zijn eigen broekzak. Bovendien had hij een ongelooflijk oog voor details en heeft hij me veel vertelt over allerlei leuke weetjes van de jungle( geneeskrachtige kruiden, giftige planten, nuttige planten ,giftige spinnen en ongevaarlijke spinnen enz enz) 's Avonds sliep ik in het huis van zijn zwager en ik werd voor gesteld aan zijn hele familie. Opa oma ouders zijn vrouw en zoontje van 7 mnd. Ik had het niet leuker kunnen treffen. De jungle zelf viel me tegen. Het was er erg stil. De verwachte jungle geluiden hebben we zelf gemaakt. De verwachte Apen- en vogel geluiden kwamen uit onze eigen keel
Het meest indrukwekkende vond ik de dorpjes waar we doorheen kwamen.(zie foto's) Al met al was het een geslaagde onderneming waar ik veel plezier aan heb beleefd.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wouter:
    7 februari 2017
    Hahaha.... geweldig wat een mooi reisverhaal weer Richard.... :-) ..ik heb t beeld van de springende aapjes in geuren en kleuren op m'n netvlies...inclusief geluid... wha... love you...
  2. Yvonne de Witte:
    Erg mooi.....
  3. Shirley:
    7 februari 2017
    Heerlijk om voorgesteld te worden aan het gezin. Gastvrij en leuk!
  4. Wim Wagenaar:
    Superleuk om te lezen!