Even tussendoor naar Singapore

29 september 2017

Jorinde is 8 september naar Nederland gevlogen en ik ben 9 september naar Singapore gegaan. Het zat eigenlijk niet in de planning om naar Singapore te gaan maar mijn visum voor Indonesië was niet toereikend om twee en een halve maand daar te kunnen blijven. Zelfs na verlenging had ik nog wat dagen tekort. Een mooie aanleiding om naar Singapore te gaan. Achteraf best heel leuk om daar geweest te zijn.
Voor het eerst sliep ik in een dorm. Met 10 anderen in een zelfde ruimte. Het leven in Singapore is net zo duur als bij ons in Nederland. Een eenvoudige hotelkamer kost rond de 60 euro per nacht. Dat was me net ff te veel. Ook bijzondere dingen doen , zoals de tropische tuinen of het grootste reuzenrad van de wereld bezoeken zat er niet echt in vanwege de prijs maar dat was niet vervelend of hinderlijk. Er waren heel veel dingen waar ik van kon genieten. Het is een hele schone, rijke en mooie stad. Er is veel kunst in de straten.Er staan vele mooie gebouwen en er is veel groen. Ook zijn er ontzettend veel shoppingmalls, je weet wel van die enorme grote overdekte winkelcentra met overal marmer, goed gekoeld en gevuld met luxe dure winkels.
Net als in Sydney trof ik het nu ook weer. Er was een mooie lichtshow in de haven rond Marine bay. En de voorbereiding voor de formule 1 race door de stad was in volle gang. Dat zijn nou leuke dingen voor deze reiziger.
Om van de ene plek naar de andere te gaan in de stad was erg eenvoudig en goedkoop. In heb alles met de metro gedaan, het is snel, overzichtelijk en wanneer hij bovengronds gaat dan zie je ook nog wat van de stad. Zo gaandeweg kreeg ik ook een paar favoriete plekken. Starbucks voor de cappuccino en de haven van Marine bay. Little India, een grote wijk waar je je in India waant. Er wonen hoofdzakelijk Tamils uit India die hun hele cultuur hebben meegenomen naar Singapore. Het is er druk, overal zijn er restaurantjes, kleurrijke versiersels en grappige winkeltjes. Ook de boulevards aan de rivier waren heerlijk om rond te struinen. De boulevards zijn prachtig verlicht, er is veel kunst te bewonderen en op verschillende plekken is er live muziek. Kortom, de week die ik in Singapore heb doorgebracht vloog om en het was weer een hele ervaring. Een leuke ervaring wel te verstaan.

1. Yvonne de Witte:
    29 september 2017
    Hee Richard, ik geniet steeds van je verhalen. Lijkt me heerlijk om met m'n dochter(s) zo op reis te zijn.
    Hier vandaag Michaëlsfeest gevierd op de Es. Ik mocht de waterwip bevrouwen met een andere moeder. De moessonregens vlogen door de lucht. Het is prachtig zacht herfstweer.
    hartelijke groeten en geniet ze weer!!
    Yvonne
  2. WIesje Koopmans:
    30 september 2017
    Hoi Richard, Het is weer een fantastisch verhaal met mooie foto's.
    Het regent hier nu al zo goed als de hele dag. Nu weer gezelligheid in huis maken.

Lieve groetjes, Henk en Wiesje
    Rustig aan en nog heel veel plezier. Lekker genieten